Landet mitt i stan

Lâgfredagen är en vanlig arbetsdag här i Frankrike. Men alla som slutade lite tidigare idag har kunnat njuta av en riktigt ljummen eftermiddag, 18 grader varmt.
Men helgen ska visst bjuda pâ blandat väder.
Det har hänt mycket med blomningen i Jardin des Plantes de senaste dagarna och det doftar riktigt härligt parfumerat när man kliver in i parken, ett stenkast frân Boulevarden.
Tuppen galer och hönsen promenerar  omkring mitt i planteringarna. Riktigt fridfullt.
Det är nästan sâ man drömmer sig bort till landet för en liten stund.
 
Tuppen, le coq, spatserar fritt omkring i parken Jardin des Plantes.
Magnolian är nästan redan överblommad.
 

Kommentarer:

1 gertrud41:

Nej men HALLÅ - vad är detta? i min lilla stad är det just nu kl.22.30 långfredag världens snöoväder - det har inte varit så dåligt väder sedan 70-talet vi väntar också på att magnolian ska blomma - men den som väntar på något gott..........min lilla stad är full av turister då vi har årets stora konstrunda med flera hundra tusen besökare - jag skulle hellre promenera i din fina park

Svar: Hihi! Jösses! Helt sant, den som väntar pâ nâgot gott... Hâll ut! ;)
Frankrike runt

Kommentera här: