S'il vous plaît

 
En sväng i stan på fredagsmorgonen, förbi Place St Georges, ovan, och Place Wilson, nedan. Ostbilen och blomsterhandlaren var på plats men grönsakshandlaren hade nog försovit sig. Eller så har de tagit semester. Den här veckan och nästa vecka är det skollov i Toulouse.
I stan går små gratisbussar runt och förbi de här platserna. Man behöver inte stå vid någon busshållplats utan bara vinkar där man är och sen stannar den när man säger till; S'il vous plaît! Praktiskt. Just nu är det dock mycket gatuarbeten i centrum och många gator är avstängda och enkelriktade gator byter riktning var och varannan vecka. Därför kör bussen lite olika rundor för att ta sig fram så gott det går. Häromdagen åkte jag i tio minuter för att sedan nästan komma tillbaka till där jag klev på. Jag hade nog kommit 200 meter längre fram bara. Under åkturen fick jag dock reda på att busschauffören tog fram grillen förra helgen då det var så himla fint väder. Chauffören i sin tur fick reda på att det var l'amour som tagit mig till Frankrike. Praktiskt, väldans trevligt men inte alltid så effektivt. Full i skratt klev jag av bussen och fortsatte, med lite större steg, hemåt. 
 
 

Kommentarer:

1 Veronica Wallgren:

Så många underbara tulpaner. Älskar tulpaner :)

Svar: Ja visst är det vackert med tulpaner!!!
Frankrike runt

Kommentera här: