En helg i september

Anglet, franska Atlantkusten.
 
Septemberhelg när den är som allra bäst. Krispiga morgnar, varma dagar och lite kyligare kvällar. Inne i bageriet är det varmt och skönt när jag hämtar färskt bröd på söndagsmorgonen. De flesta turisterna har lämnat Atlantkusten för länge sedan men det är ändå full aktivitet längs med havet. Utanför surfklubben samlas ungdomar som har surflektion och i havet är det redan många som ligger och guppar på sina surfbrädor och väntar på en bra våg. Glada motionärer promenerar och joggar längs med den fina promenaden som sträcker sig längs Anglets långa sandstrand. Ibland väljer jag att ta skorna i handen och gå i vattenbrynet. I september är det fortfarande skönt i havet och med en våtdräktströja ligger jag i länge med min bodyboard och leker i vågorna. Har hela havet för mig själv. Friskt, salt och soligt. Och så otroligt roligt!
 
 
 

Kommentera här: