27 grader i vattnet

27 grader varmt i poolen.
 
Utomhusbassängerna har öppnat i Toulouse och skolorna slutar nu i dagarna. Den franska sommaren började ju officiellt den 21 juni och det firades med La fête de la Musique. Det är en stor musikfest där alla, kända och mindre kända artister, går ut på gatorna och spelar och sjunger hela dagen och natten runtom i Frankrike. Det är en häftig tradition som jag har missat de senaste åren eftersom jag har åkt hem till Sverige under juni och njutit av den svenska sommaren. Ibland får man välja vilka festligheter man ska vara med på. Man kan visst inte vara överallt samtidigt. Efter alldeles underbart somriga veckor hemma i Sverige klev jag ut från flygplatsen i Toulouse och möttes av en tung värme och en helt annan luft än den friska, fräscha, blommiga juniluften i Sverige. Temperaturen ligger på runt 30 grader i Toulouse och de senaste dagarna har nog varit riktigt varma eftersom en vän jag träffade i parken tyckte det var en "frisk" morgon idag. Under sommaren åker alla om varandra. Toulouse är verkligen internationellt och bekantskapskretsen likaså. Många åker hem till familj och gamla vänner och hälsar på under sommaren. Vännen från parken skulle hem till ett 40 grader varmt Madrid och jag själv kom från ett 20 grader varmt Stockholm. 27 grader i poolen är perfekt! 
 
 
Toulouse flygplats.
 

Kommentera här: