Très sexy

Det franska bidraget i Eurovision Song Contest.
 
Det var flera år sedan som jag tittade på en hel final i Eurovision Song Contest men i år kändes det lite extra kul eftersom det sändes från Stockholm. Jag hade en förhoppning om att få följa Måns och Petras snack genom showen och få lite glimtar av Sverige och Stockholm. Igenkänning är alltid roligt. Svensk humor, även om det var på engelska. Man blir lite lätt sentimental, patriotisk, stolt, eller vad det nu är för sorts känslor, när man ser Sverige och svenska personligheter i fransk TV. - Good evening... hörde jag Petra säga och sedan var det kört för där kom de franska kommentatorerna in och - Bonsoir.... och sedan pratade de konstant "ovanpå" de svenska programledarnas röster. Ibland direkt översättning men oftast väldigt fri och egen tolkad översättning. När det var roliga  inslag eller skämt nöjde sig de franska kommentatorerna med att säga att det var svenska skämt och svenska och engelska ordvitsar. Det var något irriterande att inte ens få en chans att kunna höra vad de svenska programledarna sade, för den som förstår engelska. Däremot hörde jag hur de franska kommentatorerna tyckte att Måns hade en physique magnifique, très sexy, très mignon! På söndagsmorgonen fick min fransos höra vad jag tycker om franskt dubbade TV-program.
 
Det franska bidraget i Eurovision Song Contest.
 

Kommentera här: