Sverige är fantastiskt... Eller hur!

Grannens äppelträdgård, Södertälje. 
 
Quelle chance!! säger franska vänner och bekanta när jag berättar att vi varit i Sverige. Att få uppleva de svenska årstiderna när de är som vackrast är verkligen une chance. Jag brukar inte sakna svensk mat, svenska vanor eller Sverige som land men jag kan sakna och längta efter familjen, släkten och gamla vänner. Ibland vill man bara flytta med allihopa till den platsen man bor på. Eller så njuter man något kolossalt mycket när man ses och är tacksam för det! Det är jag. Den där längtan brukar stiga när det närmar sig tidpunkten då man ska ses, när man vet att det är nära. Väl hemma i Sverige njuter jag faktiskt också otroligt mycket av naturen, luften, maten och en genuin svensk fika. Allt smakar sådär extra bra. Ingenting tas för givet. Allt är en bonus för det hör inte till min franska vardag. Det är ett intressant fenomen detdär när något är tidsbestämt, hur man faktiskt ännu mer går in i att leva här och nu, när det är Nu det gäller. Hur många fikor kan man hinna med på en dag?!  Många.
 
Café Vurma vid Hornstull strand, Stockholm. 
 
Åmund, utanför Kalmar.
 

Kommentarer:

1 Anna:

Jag tycker att det är jätte fina bilder!

Svar: Tack, vad roligt att höra!
Frankrike runt

Kommentera här: